sábado, 26 de abril de 2008

A minha homenagem a Pucho

Hoje pola manhan escoitamos a Pucho a todo trapo... que pensariam os vizinhos nossos? Frank Sinatra cantando em balcánico?

Pucho Boedo naceu no Ventorrilho (n'A Corunha) no 1928. A sua família, como moitas outras, foi golpeada pola Guerra Civil e a repressom. O seu pai era membro da CNT e fora asasinado no 36, quando Pucho tinha nove anos. Um ano máis tarde, seu irmam era tamem fusilado, e um terceiro conseguira fugir. A finais dos corenta começou a cantar, e tivo as pelotas de face-lo em galego de vez em quando, depois de todo o que lhe pasou aos seus. Estivo com os Satélites, foi a Venezuela e trouxo a salsa ás verbenas galegas, e uns arranjos orquestrais que te cagas. Logo, depois de pasar por outros grupos, estivo cos míticos Los Tamara.


Eu, a verdade, é que moito tinha oido falar á gente dele, pero nunca o escoitara até que meu pai começara e conseguir gravaçons e ponhe-las no coche.

E agora, e que me flipa. Penso que foi o Frank Sinatra galego. Tem umha voz profunda, canta tamem em plam profundo pero tamem e plam conhero. A orquestraçom é um verdadeiro prazer para os ouvidos. O seu poder é tal, que umha cançom sua chamada, La mamá (em castelhano) é tam triste e cantada tam bem que poderia foder-vos o dia se a escoitasedes, assi que esa nom a ponho. (Vai dumha mai que morre rodeada polos seus filhos...). Se tedes interese em autoflagelar-vos, recomendo-vo-la. Para umha das outras, mais desenfadadas, está por exemplo Si te vas de mi, que te mate el tren que começan berrando arrrriba!!! em plam rumbero total, e justo depois oe-se umha voz por debaixo preguntando-se "e por que nom abaixo?"... retranca total.

Por certo, hai que contextualizar a temática de moitas das suas peças na época da dictadura. Os 60-70´s tinham umha vissom de Galiza moi folclórica, (bom, ainda a temos hoje...!) , e por outra parte, era a época dos toros y la minifalda, Manolo Escobar, etc...

Esta é a minha particular homenagem a este home. Espero que vos guste o que vou colar, ainda que só seja um chisco...



A primeira, a minha preferida:
O vello e o sapo



Na aldea lexana fumegan as telhas;
Detrás dos petoutos vai póndo-se o sol;
Retornam
prós eidos coa noite as ovelhas
Triscando nas beiras o céspede mol.
Um velho arrimado num pau de sanguinho,
O monte atravesa de cara ao pinar.
Vai canso; umha pedra topou no caminho
E nela sentou-se pra folgos tomar.

-Ai! -dixo-, qué triste! , qué triste eu estou!
E um sapo que
oia, repuxo: -Cro, cro!

Ás
ánemas tocam! ... Tal noite como esta
Queimou-se-me a casa, morreu-me a mulher;
Ardeu-me a xugada na corte, e a besta,
Na terra a semente botou-se a perder.
Vendim
prós trabucos bacelos e hortas
E vou polo mundo de entom a pedir;
Mais cando nom topo pechadas as portas
Os cans
saiem-me a elas e fam-me fugir.

-Canta, sapo, canta; ti e eu somos dous!-
E o sapo choroso, cantava: -Cro, cro!

Solinhos estamos entrambos na terra.
Mais nela un buraco ti
ancoltras e eu nom;
A ti nom te mordem os ventos da serra,
E a mim as entranhas e os ósos me
róm.
Ti, nado nos montes, nos montes esperas,
De cote cantando, teu término ver;
Eu, nado entre os homes,
dormendo entre as feras,
E morte non acho, se quero morrer.

-Já tocam... Recemos, que
dizem que hai Dios! ...-
El reza, e o sapo cantava: -Cro, cro!

A noite pechada, e o ráio da lua
Nas lívidas cumes
comença a brilar;
Curismo que tolhe, nas árbores brua
E escóita-se ao
lexos o lobo oubear.
O
pobre do velho cos anos cangado
Ergueu-se da pedra e o pau recadou;
Virou para os ceos o punho pechado,
E cara aos
touzales rosmando marchou

Cos olhos perdidos na escura
estensiom,
O sapo quedou-se cantando: Cro, cro!.

Cro, cro!.



Obra mestra da poesia galega, coa sua voz. Inigualavel,
Unha noite da eira do trigo




A Meiga



O mítico A Santiago voy
alegre, pero morrinhenta, sobre todo para os que estamos fóra...



Bo, aqui está...pero logo nom me digades nada, eh?
La mamá

3 Comments:

Marta said...

Bueno, non nego que este home tivese a súa importancia dentro do panorama musical galego, e os arranxos orquestais están currados como dis, pero a min o seu estilo recórdame máis a Raphael (polo menos en algún cacho do primeiro tema) que a Frank Sinatra. Persoalmente a min non me gusta demasiado, o que sí me gusta é que compartas a música que te emociona (snif, snif que potito), e coñecer outras músicas (inda que varios temas xa os coñecía por que son moi famosos).

Pois ala,
un bico, morriñento (que as veces falas como un vello nostálxico e exiliado, aproveita Chicago a tope, non creo que estés ahí toda a vida, dijo eu, inda te queda moita Ghalisia por diante!)

Gonzalo Amorin said...

Nada! Um puto clássico!!! Um Gruner (ou como cona se escreva) de hai muitos anos!! Como que Raphael.....Um puto fenómeno. Hai muito disto, nom nos esqueçamos.

Viva o Boedo!!!!

O'Chini said...

Pucho parece-se-che a Raphael?? Ropopom-POM? Isto e um autentico escandalo! Ai que me da algo!! :)

Si que estou morrinhento si..., a seguinte promento colar algo que nom fale nem de morrinha nem de chouricos, ainda que me vai custar...hehe