domingo, 31 de janeiro de 2010

A navalha suiça dum romano, alá polo século III.



A primeira navalha multiusos do mundo foi feita 1.800 anos antes de que as suas irmás modernas do exército suiço -lá polo 1897- vissem a luz.

Este intricado trebelho concebido polos romanos, que se remonta a 200d.C., está feito de prata, mas o fio é de ferro. Dispõe dumha colher, garfo, e tamem tem coitelo-punzom retrátil, espátula e escarvadentes.

Os especialistas crem que o coitelo-punzom ("spike" na foto) pode ter sido usado para extrair a carne dos caracóis. Pensa-se que a espátula teria sido usaca como colher, para tomar molho ou outros líquidos de frascos coa boca estreita.

A navalha fora atopada numha excavaçom numha zona do Mediterrâneo mais de 20 anos atrás e fora levada para um museu no 1991. O artilúgio original está entre as dezenas de artefactos expostos numha galeria de antiguidades gregas e romanas recentemente remodelada no Museu Fitzwilliam, em Cambridge.

Os especialistas acreditam que a navalha -que tem um tamanho de 8cm x 15 cm- teria pertencido a um rico viajante, e talvez feita por encargo.

"A expansom de Roma - que, antes de 500 a.C, tinha sido apenas um pequeno estado italiano - fixo que alguns indivíduos, talvez o nosso proprietário, se tornaram mui ricos. Isso poderia ter acontecido directamente a partir dos frutos de conquistas, ou indiretamente, da "oportunidades de negócio" oferecidas polo império."

"Nós nom sabemos quase nada sobre a pessoa que possuía esta engenhosa navalha, mas talvez ele foi um dos que se lucraram com a vasta expansom de Roma. Tinha que ter sido mui rico para ter algo de tanto luxo. Talvez ele era um viajante, que necessitou dum utensílio complexo como este nas suas viagens"

Mais em http://www.dailymail.co.uk/news/article-1247230/The-Roman-Army-Knife-Or-ingenuity-Swiss-beaten-1-800-years.html

1 Comment:

Gonzalo Amorin said...

Aparatus multifunquiobus!!