sábado, 21 de março de 2009

Audios da História da Galiza

Bom isto é claro está para quem lhe guste. aqui vos deixo uns audios interesantisimos, longos moi longos, hai que ter tempo para escoita-los. Estam tirados de II Jornadas de História da Galiza (Ourense, março de 2009). Ai podedes recuperar ainda moito mais material, se seguides os links...Ademais, tamem podedes seguir os mapas e imagens das que falam se baixades as apresentaçons em pdf. Em fim, aqui eu deixo uns poucos que vam desede os albores da história até hoje.... Hai moito que descobrir ainda, e moito moito que foi agochado de nós intencionadamente.

André Pena Granha - «A Galiza: O berço dos celtas atlânticos»




Resumo da palestra: Faz 20.000 anos, fugindo do gelo (Carracedo, Sykes, etc.), a populaçom européia encontrou um refúgio climático no noroeste da Península Iberica. Já no Neolítico, quando a glaciaçom se retirou, esta populaçom migrou à Irlanda, depois da Irlanda à Grã-Bretanha, para retornar a partir de ali ao continente. É a Grande Migraçom dos Celtas. Esta exposiçom apresenta, nem mais nem menos, a génese e a evoluçom das instituições celtas, no berço que os viu nascer: Galiza.


Paula Sánchez - «Recolonizações do oeste europeu a partir do Norte da Península Ibérica: Genes e migrações»



Resumo da palestra: A análise de variaçom genética das populações humanas atuais permite reconstruir os diferentes movimentos populacionais que tiveram lugar durante a sua formaçom. Paula Sánchez apresenta o resultado de diversos estudos genéticos que procuram exprimir a origem das populações europeias, as quais apresentam distintas migrações que tiveram lugar no transcurso da sua história.




Anselmo López Carreira - «A Galiza Baixo-Medieval (1230-1485). Os irmadinhos»




Resumo da palestra: Em 1230 o reino da velha Gallaecia junta-se ao reino de Castela. Desde aí e até finais do século XV, salientam dois períodos marcados ainda pela vitalidade galega: meados do século XIV, quando o maior esforço realizado na Galiza para levar adiante uma política exterior e interior própria, com a linhagem dos Castro e a viragem para Portugal e o Atlântico; e meados do século XV, quando o movimento das Irmandades, um levantamento anti-senhorial que constitui o último grande acontecimento nacional da Galiza, pois envolveu todos os sectores sociais num âmbito global e nom só local.



Francisco Carballo: «A Galiza moderna: fidalguia, proto-indústria»




Resumo da palestra: Uma fidalguía parasitária tece a história galega de impotência e de dominaçom do mundo camponês. Com o Clero e a alta nobreza detém toda mudança social imprescindível para a industrializaçom. Embora isso, a populaçom cresce na velha Galiza, ao invés do que acontece no resto da Península



Ernesto Vázquez Sousa - «De mouchos avisados e podengos corredores: A Francesada (1809-1814)»




Resumo da palestra: Notas sobre a organizaçom política e militar dos galegos na Guerra contra os franceses (1809-1814). Resistência popular. Organizaçom, independência e eficiência da Junta do Reino. Vitórias na Galiza. Campanhas exteriores. A cesom da Soberania.

José Manuel Barbosa - «Dous momentos da pré-história da língua»



Resumo da palestra: Notas sobre o surgimento da língua galego-portuguesa no NW peninsular. Situaçom anterior à entrada do latim. Filiaçom da língua pré-romana da área galaico-lusitana. Chegada do latim. Filiaçom das falas galaicas. A situaçom linguística durante a Baixa Idade Media durante época de soberania galaica sobre a Hespéria. Hipóteses sobre a falta de documentos anteriores ao século XII.


Camilo Nogueira - «Umha naçom no mundo»





Resumo da palestra: Depois duma história como reino medieval independente, como reino submetido e marginalizado na Idade Moderna e após os esforços contemporâneos do movimento nacional galego por estruturar a vontade política pola autodeterminaçom, Galiza tem perante si o desafio de se constituir como uma naçom no mundo, na consciência do seu carácter histórico, da dimensom nacional e universal da língua galega e da sua capacidade social e económica. Tudo em convivência com os povos peninsulares e europeus, mas arredada da ideia do Estado espanhol como nação única e necessária

3 Comments:

Gonzalo Amorin said...

Meu caro amigo! Descarrego com fruiçom os audios para devora-los com paixom. Já comentarei. Apertas!

O'Chini said...

Tes os mp3 no link principal da página do PGL, para escoita-los no ipod.... Eu já me papei 3...hehe...somos raros, macho, somos raros!!!!

Hai algum conferenciante que se nota que é novato á hora de falar, de feito cambiei a um tipo por Paula Sánchez, que fala dum tema interesantísimo, o da genética e os estudos das migraçons as ilhas británicas....

Gonzalo Amorin said...

Eu já escoitei dous e som umha atêntica marabilha! Estou aprendendo muito. Já comentaremos a jogada com calma!