terça-feira, 11 de maio de 2010

Sobre a bolsa

Corto e colo os comentários que fixem a um post de Gon que me quedarom um pouco longos...
O debato é interesante, penso!
--
Caro Gon,
O que ponhem os videos é certo,
Tamem é certo que as grandes fortunas do mundo controlam o mundo, enfim.. som certas moitas cousas, nom é que de repente me esquecera!! Pero o que tu fas e fazer tabula rasa e identificar umha cousa com outra sem entrar nos detalhes, e os detalhes som importantes.

Nom estou dacordo em que a bolsa e o instrumento culmem do capitalismo...para nada!! O instrumento culmen do capitalismo quiza seja a democrácia paripé na que vivimos, o lavado de cerebro ao que nos somentem, ao que sometem ás massas pobres do mundo, o aparvamento subtil que fazem os ricos aos pobres para que sigam sendo pobres... Um aplanador de encefalogramas distribuido em jornais, TVs e realities...isso é o instrumento mais brutal dos porcos ricos neocom!!! Ou outras inumeraveis cousas.... Pero a bolsa?

A bolsa nom é nada disso!! Nada!!! Pero sigamos...

Os videos nom falam da bolsa, claro. É singelo: como já dixem, a bolsa é um escaparate, as subidas e baixadas som sintoma -mais que causa- dos males do capitalismo. A crise de hoje, e a de outros anos nom está produzida pola bolsa: reflicte-se na bolsa.

A crise actual estivo produzida por umha seriem massiva de emprestimos com poucas garantias de ser devoltos... O que hai que fazer é controlar eses prestamos polos estados, controlar certas actividades, regula-las.

Por que se nom, a unica alternativa seria terminar com o conceito de prestamo mesmo, e de juro. E já me diras como se pode formar umha sociedade moderna sem isso....imposivel. É mais: se nom existissem os prestamos, só os ricos poderiam acometer grandes obras, ou só os estados.

A bolsa só é a forma em que as sociedades anónimas consiguem financiamento. Tu quando compras accções te fas co-proprietário dumha empresa e recebes dividendos, e eles conseguem dinheiro para compar maquinária, investir, etc. A outra opçom que as empresas tenhem é pedir um emprestimo a um banco. (Que é melhor??? Lucrar a um banqueiro? A bolsa polo menos -democratiza- o acceso ao investimento/dinheiro tanto para os inversores, como para os emprestadores!!!)

Ora bem: logo, o que tu decidas fazer coas tuas acções, mesmo vende-las mais caras do que as compraches a um terceiro, isso é outra cousa, e ai o risco é assumido por cada um. Isto é o mercado da revenda. E o que nom quere perder, que nom jogue a andar comprado para logo vender mais caro, porque lhe pode sair mal..


Pensa: de igual jeito que ti demonizas a bolsa poderiamos ter demonizado a lotaria, ou as quinielas, os jogos de azar. Que mais especulaçom que isto? Jogar dinheiro por umha minima, minimissima posibilidade de granhar mais dinheiro!? A lotaria seguro que nom existiriam num pais comunista.

A bolsa só fai quebrar a umha empresa ou particular se esa empresa anda a investir dinheiro e a especular. O mesmo que um pode perder dinheiro num casino só se joga. Se nom joga, nom.

E se nom, pom-me um caso de exemplo. Explica-me como o teu dinheiro ivestido em bolsa pode contribuir dalgum jeito a explotar a alguem. Pero umha explicaçom nom retórica, senom real. Penso que é dificil, ou moi mal estou entendendo eu o rolho este da economia....


Bom, de resumo:

O capitalismo, o neo-liberalismo e os seus males som 99.99% outras cousas. E só o 0.01% bolsa. Os ultra ricos de toda a vida, as invasons de paises e a fame do terceiro mundo nom tenhem nada, nada nada que ver coa bolsa, senom com outras cousas menos mediáticas e vistosas...

0 Comments: